www.petropavl-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 16 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Петропавлівський район >> Фонд соціального страхування
Управління виконавчої дирекції Фонду в Дніпропетровській області інформує
Версія для друку Написати листа

Управління виконавчої дирекції Фонду в Дніпропетровській області інформує

Відповідно до статті 9 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 № 1105-ХІV (далі – Закон №1105) одним із завдань Фонду соціального страхування України (далі – Фонд) та його робочих органів є здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.
Фонд має право перевіряти достовірність відомостей, наданих роботодавцем для отримання коштів Фонду та порядок їх витрачання.
Сутність контролю полягає у вивченні, порівнянні, виявленні, фіксації проблеми, змісту та вжиття заходів по їх розв’язанню, усуненню порушень і попередженню їх в подальшому. Таким чином, невід’ємним складником діяльності Фонду є контроль, який дає змогу не лише виявити, а й запобігати помилкам в роботі.
За період з початку 2019 року фахівцями управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Дніпропетровській області із залучення фахівців відділень управління проведено 947 перевірок страхувальників (підприємств, установ та організацій), в тому числі тих, що за результатами проведеного моніторингу здійснених виплат, включені до плані – графіків перевірок на ІІ та ІІІ квартали 2019 року - 461 та позапланових – 486, з питань дотримання ними порядку цільового використання коштів Фонду на виплати допомоги та надання соціальних послуг.
За результатами цих перевірок за порушення порядку витрачання коштів Фонду до страхувальників прийнято 465 рішень про повернення сум неправомірних витрат коштів Фонду та застосування фінансових санкцій на загальну суму 1 892,3 тис. гривень.
Основними порушеннями, крім порушень Порядку обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.09.2001 №1266, є прийняття комісією із соціального страхування рішення щодо призначення матеріального забезпечення застрахованим особам по листках непрацездатності, виданих не в установленому порядку та заповнених з порушеннями.
Підставою для призначення комісією із соціального страхування допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, згідно з вимогами частини першої статті 31 Закону №1105, є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності. Якщо цей важливий документ видано з порушеннями або неправильно заповнено, комісія (уповноважений) із соціального страхування не має права призначати, а бухгалтер — нараховувати зазначені виплати.
Нагадуємо, що відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 року № 13 комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства має право:
— отримувати від роботодавця відомості щодо суми фінансування Фондом для надання матеріального забезпечення найманим працівникам;
— отримувати від робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення безкоштовні консультації з питань застосування законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності;
— звертатися за необхідності до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень щодо перевірки правильності видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам підприємства
— перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;
— звертатися до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень у разі спору між комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства та роботодавцем з питань надання матеріального забезпечення застрахованим особам підприємства, а також у випадку невиконання роботодавцем рішень комісії (уповноваженого);
— вносити до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або його відділень пропозиції по організації та удосконаленню роботи по соціальному страхуванню на підприємстві.
Слід зазначити, що комісія із соціального страхування кожної установи - це ще один орган, крім Фонду соціального страхування України, який має не лише обов’язок, але й повноваження здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам.


Відділ аналізу та контролю
за використанням роботодавцями
коштів Фонду


Про цей сайт | Запитання | Адміністратор