www.petropavl-rn.dp.gov.ua
ГОЛОВНА СТОРІНКА МАПА САЙТУ ДОПОМОГА Вівторок, 23 квітня 2024 року
Що нового на сайті ?

Архів публікацій
Петропавлівський район >> Корупція
Антикорупційні обмеження: сумісництво та суміщення з іншими видами діяльності
Версія для друку Написати листа
Антикорупційні обмеження:

сумісництво та суміщення з іншими видами діяльності.

Постановою № 245 встановлено, що робітники, спеціалісти і службовці державних підприємств, установ і організацій мають право працювати за сумісництвом, тобто виконувати, крім своєї основної, іншу роботу на умовах трудового договору. На умовах сумісництва працівники можуть працювати на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації або у громадянина у вільний від основної роботи час. Для роботи за сумісництвом згоди адміністрації за місцем основної роботи не потрібно.
Цією ж постановою передбачено, що окрім працівників, яким законодавчими актами заборонено працювати за сумісництвом, не мають права працювати за сумісництвом також керівники державних підприємств, установ і організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності).
Статтею 25 Закону № 1700 державним службовцям та посадовим особам органів місцевого самоврядування встановлено обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
Так, державним службовцям та посадовим особам органів місцевого самоврядування, відповідно до ч. 1 ст. 25 Закону № 1700,забороняється:
1) займатися іншою оплачуваною або підприємницькою діяльністю, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Водночас, згідно з п. 1 ч. 1 ст. 25 Закону № 1700, перебуваючи на службі в органах місцевого самоврядування та в держорганах, дозволяється займатися такими іншими оплачуваними видами діяльності, як:
— викладацька,
— наукова,
— творча,
— а також медична практика,
— інструкторська та суддівська практика із спорту;
2) входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Водночас, у разі, коли посадові особи органів місцевого самоврядування та державні службовці здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації, то їм, згідно з п. 2. ч. 1. ст. 25 Закону № 1700, дозволяється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
При цьому, відповідно до ч. 2 ст. 25 Закону № 1700, вищеперелічені обмеження не поширюються на: депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі); членів Вищої ради юстиції (крім тих, які працюють у Вищій раді юстиції на постійній основі); народних засідателів і присяжних.
Відповідно до ст. 42 ГК («Підприємництво як вид господарської діяльності»), підприємництво — це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб’єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
Відповідальність за порушення встановлених антикорупційним Законом обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності передбачена ст. 172-4 КпАП «Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності».
Нормами ч. 1 ст. 172-4 КпАП встановлено, що порушення особою встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю тягне за собою накладення штрафу від 300 до 500 нмдг* (тобто від 5100 до 8500 грн.) з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності чи винагороди від роботи за сумісництвом.
* Поняття нмдг використовується для кваліфікації правопорушення, тобто визначення розміру шкоди, завданої протиправним діянням особи, та для визначення розміру покарання у вигляді штрафу. Отже, звертаємо увагу, що нмдг, який встановлює суму штрафу, не змінювався вже багато років і дорівнює 17 грн.
За порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), ч. 2 ст. 172-4 КпАП також передбачено накладення штрафу від 300 до 500 нмдг (тобто від 5100 до 8500 грн.) з конфіскацією отриманого доходу від такої діяльності.
Вчинення держслужбовцем чи посадовцем органу місцевого самоврядування, якого протягом року вже було піддано адміністративному стягненню, порушення встановлених законом обмежень щодо зайняття іншою оплачуваною діяльністю (крім викладацької, наукової та творчої діяльності, медичної та суддівської практики, інструкторської практики із спорту) або підприємницькою діяльністю чи обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), тягне за собою накладення штрафу від 500 до 800 нмдг (тобто від 8500 до 13600 грн.) з конфіскацією отриманого доходу чи винагороди та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю строком на 1 рік ( ч. 3 ст. 172-4 КпАП).
Приклад із судової практики щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.

Протоколом про адміністративне правопорушення від 15.08.2011 р. встановлено, що ОСОБА_2, обіймаючи посаду головного бухгалтера N-ської сільської ради N-ського району N-ської області, відноситься до 7 категорії посад службових осіб органів місцевого самоврядування, будучи службовою особою 13 рангу, допустив порушення обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, а саме з підприємницькою діяльністю на посаді голови Селянського фермерського господарства «Схід», тобто вчинив дії, які містять ознаки адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 3206, ч. 1 ст. 172-4 КпАП.
Рішенням N-ської сільської ради від 29.12.2000 р. ОСОБА_2 надано на праві постійного користування для створення фермерського господарства «Схід» земельну ділянку площею 51,68 га. Відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію 01.06.2001 р. зареєстроване СФГ «Схід», головою якого є ОСОБА_2.
Одночасно відповідно до розпорядження N-ського сільського голови № 23 від 25.06.2002 р. ОСОБА_2 прийнято на посаду головного бухгалтера сільської ради, яку він обіймає до теперішнього часу.
Згідно зі ст. 2 Закону № 2493 посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету. За період з 01.07.2011 р. по 01.08.2011 р. ОСОБА_2, працюючи головним бухгалтером сільської ради, отримав заробітну плату в сумі 2175 грн., а як голова СФГ «Схід» отримав виручку в сумі 600 грн.
Таким чином, ОСОБА_2, працюючи на посаді головного бухгалтера N-ської сільської ради, будучи посадовою особою місцевого самоврядування 13 рангу 7 категорії, не вжив заходів до припинення зайняття підприємницькою діяльністю та до теперішнього часу одночасно перебуваючи на посадах головного бухгалтера сільської ради та голови фермерського господарства, порушив своїми діямип. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 3206.
Правопорушник ОСОБА_2 у судовому засіданні свою провину визнав в повному обсязі і вмотивував вчинене лише своєю необізнаністю.
Вина ОСОБА_2 у здійсненні вищевказаного правопорушення доведена в повному обсязі і підтверджується поясненнями правопорушника, а також зібраними і перевіреними в судовому засіданні матеріалами справи.
У відповідності до довідки Токарівського сільського голови № 211/02-16 від 14.09.2011 р. ОСОБА_2 01.07.2011 р. склав присягу посадової особи органу місцевого самоврядування.
Суд вважає, що дії ОСОБА_2 правильно кваліфіковані за ст. 172-4 ч. 1 КпАП як порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
Згідно зі ст. 33 КпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України. При накладанні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують і обтяжують відповідальність.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 7 Закону № 3206, ст. 172-4 ч. 1 КпАП, суд постановив:
ОСОБА_2 визнати винним у скоєнні правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч. 1 КпАП і піддати адміністративному штрафу на користь держави в сумі 1000 гривень з конфіскацією отриманого доходу від підприємницької діяльності.

Відповідальність за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення та усунення їх наслідків у Законі № 1700 визначено Розділом ХІ.
Зокрема, ч. 5 ст. 65 Закону № 1700 («Відповідальність за корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення») встановлено, що особа, щодо якої складено протокол про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, якщо інше не передбачено Конституцією і законами України, може бути відсторонена від виконання службових повноважень за рішенням керівника органу (установи, підприємства, організації), в якому вона працює, до закінчення розгляду справи судом. У разі закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення, пов’язане з корупцією, у зв’язку з відсутністю події або складу адміністративного правопорушення відстороненій від виконання службових повноважень особі відшкодовується середній заробіток за час вимушеного прогулу, пов’язаного з таким відстороненням.
При цьому особа, яка вчинила корупційне правопорушення або правопорушення, пов’язане з корупцією, однак судом не застосовано до неї покарання або не накладено на неї стягнення у виді позбавлення права обіймати певні посади або займатися певними видами діяльності, пов’язаними з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, або такою, що прирівнюється до цієї діяльності, підлягає притягненню до дисциплінарної відповідальності у встановленому законом.
Версія для друку Написати листа

Про цей сайт | Запитання | Адміністратор